31 January 2013

Follow Atau Tidak Follow

Posted by   on

Follow Atau Tidak Follow | Siapa tidak suka bila blog yang dimiliki di Follow di Google Friend Connect. Lagi tinggi yang mengikut di Blog lagi popular blog tersebut.

Untuk mendapat Follower, ada dikalangan blogger mengajak blogger lain dengan pelbagai ayat seperti, U Follow, I Follow Back atau I have Follow u, Follow Me Back atau Follow Me Back dan pelbagai lagi ayat. Patutkah kita memaksa seseorang untuk follow blog kita?


Sebagai blogger kita perlu membiarkan blogger yang berkunjung (Blogwalking) sendiri yang memutuskan untuk follow atau tidak follow. Tidak perlu memaksa demi untuk menjadi popular di alam maya. Apa guna orang Follow blog anda jika entry yang dihasilkan tidak menarik untuk dibaca dan dilayan.

Ramai mana pun follower anda tapi tiada yang datang kembali tiada gunanya. Follower adalah sebahagian penggukur sejauh mana penulisan blog kita terhadap orang lain. Bagi yang masih baru dalam dunia blogger tidak perlulah terburu-buru untuk popular. Jika anda ikut cara betul, dalam 5bulan atau kurang anda akan menjadi popular...

  1. benar. biar org follow kita scr sukarela. benar.

    ReplyDelete
  2. kalau bella , makin org suruh cantu la makin tak rasa nak follow . aha . tak best aa main paksa2 cantu

    ReplyDelete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter