26 January 2013

YES 4G Wifi Terbaik

Posted by   on

YES 4G Wifi Terbaik | Akhirnya dapat juga ber Wifi dengan begitu senang. Boleh Wifi guna smartphone tanpa guna pakej Pascabayar line yang rendah quota yg diberi.

Sebelum ini SA ada kongsi mengenai Device Maxis yang telah habis SINI. Jadi malas hendak tunggu, SA ambil keputusan menggunakan YES 4G.



Semasa penggunaan Broadband wifi YES 4G tiada masalah dihadapi. Dimana-mana ada sahaja liputan 4G dan kelajuan amat baik kerana tiada sekat2 bila menonton video.

Walaupun Quota diberi melebihi limit, penggunaan masih boleh lagi. Tiada masalah untuk update Blog, Facebook, Twiter atau sebagainya.


Saiz Huddle XS Wifi sangat kecil dan mudah dibawa kemana-mana. Bateri boleh tahan sehingga 6 jam penggunaan. Ianya boleh di cas pelbagai cara dengan power supply atau usb cable. Port cas sama dengan port cas samsung. Jadi sesiapa yang menggunakan smartphone samsung tidak perlu risau mengenai power supply untuk cas.

SA masih tertanya, adakah YES 4G menggunakan liputan 4G atau liputan 3G. Ini kerana dimana ada liputan 3G disitu juga ada liputan 4G. Bila di cari bagaimana liputan 4G dipancarkan, SA hanya jumpa maklumat ianya dipancar menggunakan MEASAT (satelit). Betul atau tidak SA tidak dapat pastikan. Kena tanya sendiri pada Syarikat YES 4G..

  1. haha betul2.. NR pun dah guna YES ni sejak bulan lepas.. ganti BB lama yang macam siput.. guna YES 4G ni perg.. tak da lagi buffering.. ohsem!

    ReplyDelete
  2. Macam mane dengan pemakaian dan pembayaran dia ?

    ReplyDelete
  3. @Anonymous pembayaran de 3 cara :
    1. byr melalui maybank2u melalui akaun YES 4G.

    2.byr melalui kad kreadit melalui akaun YES 4G.

    3. Boleh dibyr diwakil penjual yg sah yg memberi perkhidmatan pembayaran..

    ReplyDelete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter