05 February 2013

Camera Filem Hanya Tinggal Kenangan

Posted by   on

Camera Filem Hanya Tinggal Kenangan | Kemajuan teknologi mempengaruhi gadjet masa kini. Masihkah kita ingat tentang kamera yang menggunakan Filem? Bagi budak sekarang mungkin tidak berapa tahu mengenai kamera yang menggunakan Filem.

Teknologi yang semakin berkembang dan perubahan masa dari menggunakan Filem untuk menyimpan gambar ke penggunaan memori kad untuk menyimpan gambar.


Walaupun tidak lagi sesuai kamera yang menggunakan filem, kamera tersebut masih lagi dijual dikedai Foto. Gambar yang SA ambil di sebuah kedai membuktikan masih lagi wujud kamera ini dizaman canggih. Harga yang ditawar sangat murah, tapi tiada menarik perhatian pelanggan.

Kelemahan kamera filem ini banyak jika difikirkan pada zaman sekarang berbanding dahulu. SA menganggap kamera filem adalah barang antik yang bakal jarang di jumpai 2 tahun akan datang.


Sesiapa yang masih memiliki atau menyimpanya dan berkeadaan baik di harap menyimpanya dengan sebaiknya. Ianya bakal menjadi barang yang akan dicari kerana ianya bakal mempunyai nilai tinggi suatu hari nanti. Manalah tahukan. SA masih memiliki kamera filem ini bagi koleksi peribagi barangan gadjet..

  1. Setuju sangat... Kamera filem kini semakin tidak di gemari. Inilah tanda kemajuan teknologi. Negative film yg byk tersimpan pun dah xtau nak buat ape. Gambar2 lama di scan untuk memudahkan di simpan dan di edit. Benarlah suatu hari nanti, kamera filem ini akan menjadi barang antik...

    ReplyDelete
  2. setuju... semua itu kenangan semata.

    ReplyDelete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter