16 February 2013

Preview Trafik Bulanan | Siri 1#

Posted by   on

Preview Trafik Bulanan | Jika dibandingkan trafik yang diperolehi Blog SA dengan blog anda pastinya blog SA tidak dapat tandingi. Blog SA untuk Bulan Januari 2013 mencatat kenaikan sedikit dari penggunjung 100 kebawah kepada 100 keatas.

Traffik Blog SA mula merudum setelah menukar nama Domain Dari www.under-8.com ke www.jiwasyamsul.com. Punca penukaran ada 2 iaitu nama Domain yang digunakan tidak bersesuaian dengan meletak tanda "-". Punca kedua pula, Traffic yang Blog SA terima sangat tinggi tetapi unique visitor kurang 100 dimana nama domain tersebut dianggap spam.

[] New Visitor - Unique visit | [] Visitor - Pelawat yang sama (no Unique visit)  | [] Page views

Walaupun Blog ini telah lama wujud sejak July 2008, masih belum dapat tandingi blogger baru. Puncanya jarang update, Blogwalking dan entri yang tidak mesra SEO dan pembaca.

Setelah membuat penukaran nama Domain baru serta menyelesaikan beberapa masalah baru aktif semula dengan rajin melakukan update post, Blogwalking dan entri yang mesra SEO serta pembaca. Hasil dapat trafik seperti gambar diatas.

Hasil ini hanya sedikit sahaja, jika ingin lebih kenalah lebih sedikit usahanya. Yang penting kualiti mesti ada dan enjoy berblog..

  1. Salam SA,
    Jangan putus asa, pastikan dulu matlamat/objektif anda mewujudkan blog ini...barulah anda lakukan strategi...
    Semoga anda berjaya...Insyaallah.

    ReplyDelete
  2. @Bin Muhammad wasalam..xputus asa..tngh ssn strategi skrg nie utk tingkt mutu blog...

    ReplyDelete
  3. wow.... terus berjuang naikkan trafik. heeee

    ReplyDelete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter