06 April 2013

Bayar Cukai Pendapatan Dengan e-Filing

Posted by   on

Bayar Cukai Pendapatan Dengan e-Filing | Sudah tiba masanya untuk mengisi income Tax atau dalam bahasa melayu cukai Pendapatan. SA sudah isi cukai pendapatan menggunakan e-Filling tanpa bersusah payah ke LHDN (Lembaga Hasil Dalam Negeri).


Kalau tidak mengistiharkan pendapatan dari sekarang, pencen nanti Lembaga akan mencari anda (LHDN) dan mengambil tindakan undang-undang. Kemungkinan wang EPF (KWSP) yang anda dapat masa hendak pencen mungkin separuh daripadanya terpaksa membayar cukai.

Jangan fikir mereka tidak ada rekod pendapatan anda. Sekurangnya perlu membuka file cukai pendapatan sebagai langkah yang terbaik. Jika pendapatan anda kurang RM29,000 (bagi Bujang) RM35,00 (bagi Kawin), anda tidak perlu bayar sebaliknya mungkin akan dapat kembali lebihan bayaran.

Tarikh akhir isi Cukai pendapatan pada 30 April 2013. Untuk mengisi boleh pergi ke LHDN atau ke laman web LHDNhttps://e.hasil.gov.my 

Pendapatan tahunan SA, SA bayar zakat pada hujung tahun lepas. Ketika isi cukai pendapatan SA isi claim bayar zakat dan akhirnya tidak perlu bayar cukai sebaliknya dapat lebihan wang pembayaran cukai.

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter