05 April 2013

Charger iPhone 5 Mudah Rosak

Posted by   on

Charger iPhone 5 Mudah Rosak | Setiap smartphone pasti ada kelemahan tetapi setiap smartphone biasanya mempunyai kelebihan yang lebih berbanding kelemahan. Siapa yang hendak beli smartphone yang banyak kelemahan. Betul tak.

SA cuma hendak luah rase tidak puas hati dengan iPhone 5. Walaupun ramai yang impikan gadjet dari Apple ini yang menganggap bahawa gadjet ini adalah terbaik. Selama 4 bulan SA menggunakan iPhone 5, tiada apa yang menariknya.

Banyak juga masalah yang dihadapi berbanding kebaikan. Baru-baru ini pula, Charger iphone 5 rosak dimana wayar yang menghubungkan dengan soket iphone 5 putus dari dalam.


Warrenty tidak tanggung charger yang rosak disebabkan ini. Kalau beli yang original, harganya mencecah RM120. Jadi SA buat kepetusan membeli kabel USB tiruan yang berharga cuma RM20 sahaja. Cukuplah janji boleh cas handphone. Tapi perlu berhati-hati, ada juga kedai yang menjual dengan harga mahal USB kabel ini dengan harga RM50.

Baru-baru ini SA ada baca satu artical mengenai harga tukar bateri iphone 5 berharga RM500. Bila di tanya pada kedai Apple, memang betul harga tukar bateri RM500. Bagi yang memiliki smartphone jenama Apple tidak kira model apa pun, JANGAN BIARKAN BATERI ANDA HABIS. Jika tidak, bateri cepat rosak.

Baca juga : Harga Membaiki iPhoneCara Membaiki IPhone Yang Hang Atau Error

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. @Lea blh beli dimana2 kedai jual aksosori hpn.

    ReplyDelete
  3. Pasal pulak btri iphone klaw hbis cpat rosak boss?
    Sedangkan apple syorkan pengguna sekali sebulan hbiskan btri smpai iphone mati lepastu charger sampai penuh... Benda ni kita kena buat sekali sebuln boss...

    ReplyDelete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter