Hye2.. Ku tertarik sedikit dengan memo yang di letak oleh owner kedai. Tak tahulah untuk pelanggan atau untuk pekerja. Bila di bace dengan teliti macam untuk pelanggan sahaja. Memo nie terletak pada counter pembayaran.
Senang sikit Pelanggan nampak.. Bunyi ayat agak kasar pun de, menyindir pun de gak.. Tempat ku tengok adalah kedai Jual Tayar & Rim.. Antara ayatnya boleh lihat kat gambar.. Kalau tak jelas ku de tulis kat bawah,,
Dah Cakap, Tak Dengar,
Dah Dengar, Tak Paham,
Tak Faham Pun Tak Tanya,
Dah Tanya Tak Buat,
Dah Buat, Buat Salah,
Dah Salah, Tak Ubah,
Dah Ubah, Tak Puas Hati,
Tak Puas Tak Cakap.
Owner kedai buat mesti de pelanggan yang bersifat salah satu di atas.. Agak bagus juga dorang letak. Sebelum bayar pelanggan akan faham kesilapan sendiri.. Tapi biasanya Pelanggan akan salahkan Peniaga Balik.. Dengan kata2 Hikmaht" Customer Almays is right"..
Adakah korang dalam golongan di atas..??? Cuba elakkan..
terbaiklah... waaaaa.....
ReplyDeletebagus tu.. simple tp mendalam.