02 January 2014

Bila TERPOLITIK

Posted by   on

Bila TERPOLITIK | Lama juga SA tidak menulis Blog, rasa macam jangal pula bila nak buat ayat. Blogger separuh masa memang macam ni. Ada masa tertentu Update Blog, kalau sibuk, terus bersarang blog ditinggalkan. Penggunjung setia pun dah jarang datang kerana blog tiada cerita baru.

Sebelum menulis entri baru, SA ber blog Walking dahulu, entah macam mana termasuk blog politik. Blog politik mesti cerita politik. SA kurang minat politik, senang cerita SA atas pagar orangnya, yang mana bagus itu yang dipilih jadi pemimpin.

Dalam Blog Politik tersebut SA amat tidak sokong sangat cara mereka menyalahi pihak lain tanpa usul periksa sebelum menghentak pihak lain. Realiti sebenar ditutup, manakala fantasi (penipuan) di wujudkan bagi mewujudkan sifat marah.

Politik Malaysia

SA dengan selamba memberi komen bertentangan dengan apa yang dicanang penulis blogger Politik. Tetapi apa yang SA beri komen berdasarkan pengetahuan yang benar bukan reka cipta macam Blogger tersebut. Terasa sedikit menyesal kerana terlibat dalam komen Blog Politik.

Bila TERPolitik sifat marah, tidak puas hati dan tidak peduli akan wujud bagi mempertahankan kebenaran yang bukan kebenaran. Nasihat SA bagi yang hendak berpolitik, silalah jadi orang berpolitik yang adil dimana ada masa ketika kerajaan ada masa juga pembangkang. Bukan suruh jadi lalang atau atas pagar tetapi supaya dapat berfikir dengan rasional bukan secara emosi...

  1. Tak nak masuk politik ke? ...boleh bersuara :)
    Salam tahun baru dr Relaks Minda

    ReplyDelete
    Replies
    1. masuk gak politik..tp masa tertentu je... :>)

      Delete
  2. salam kenal tuan rumah..pertama kali singgah sini..byk info menarik..
    blog politik..hhmm kalau yg taksub tu...pantang dicuit sikit..idola mereka kononnya 'bersih'..tak boleh dikritik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam..thx krn singah ke blog xseberapa ni..Politik mmg begitu..Jd jngn percaya 100% dgn kata org politik.. Janji mudah dibuat tp sukar dilaksanakan..

      Delete

Thank For KoMeN... (n_n) Saya akan balas kunjungan Anda Kemudian...

Hey, we've just launched a new custom color Blogger template. You'll like it - https://t.co/quGl87I2PZ
Join Our Newsletter